Shop Mobile More Submit  Join Login
Personal Computer 30.09.2008 by MediaDesign Personal Computer 30.09.2008 by MediaDesign
Read about it here:
[link]

Peripherals:
Monitor: Samsung 22" 2233BW
Keyboard/Mouse: Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution
Speakers: Logitech X-530 5.1 Surround Sound

Computer: ([link])
Processor: Intel Core 2 Quad 6600
Ram: OCZ 4gb Reaper DDR2
HDD: 320gb + 80gb Seagate
Case/Cooling: Coolermaster Centurion 590
Tray: 20x DVD/CD Burner
Graphics: Asus (Nvidia) 8800GT 1gb!
Motherboard: Asus P5K-E
Add a Comment:
 
:iconwilsoninc:
wilsoninc Featured By Owner Oct 13, 2009  Professional Interface Designer
cool thing, i wish i has half that.
Reply
:icontrevordeal:
TrevorDeal Featured By Owner Dec 3, 2008  Professional Interface Designer
Ownage.
Reply
:iconadmantiumnl:
AdmantiumNL Featured By Owner Nov 2, 2008
oeh nice setup man :) whise i had enough money to buy new screens :P mine are 2 x 17" :(

only thing you need is ultramon to get your taskbar on monitor 2, it works really great i have it to :P
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Nov 2, 2008
Yeah I actually ended up getting Ultramon. I used to use it a while ago when all I had was a laptop and a second 17" LCD screen. Which they made a new version, sometimes it gets very buggy.
Reply
:iconadmantiumnl:
AdmantiumNL Featured By Owner Nov 2, 2008
yeah sometimes it's buggy but maybe that's because i have a beta version for vista :P
Reply
:iconprototype02:
Prototype02 Featured By Owner Oct 9, 2008   Interface Designer
nice. im jealous. i want 2 screen T_T... the part doesnt really matter koz i have some of them already but i want 2 LCD screen T_T!!!!!
Reply
:iconablackdeath:
ablackdeath Featured By Owner Oct 4, 2008
Fancy looking. I have to agree with seb though.. needs a kettle :) and maybe an oven
Reply
:icondamir-zg:
damir-zg Featured By Owner Sep 30, 2008  Hobbyist Photographer
Wow Ben that's an awesome machine! cool pics
Reply
:iconfredericofelix:
FredericoFelix Featured By Owner Sep 30, 2008
Awesome desktop ;)
Reply
:iconelusive:
elusive Featured By Owner Sep 30, 2008
Reminds me of my own PC :) dual Samsung, MX Revolution, etc.

Nice stuff.
Reply
:iconelusive:
elusive Featured By Owner Sep 30, 2008
And the X-530 too.
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
Haha awesome :)
Reply
:iconenzudes1gn:
EnzuDes1gn Featured By Owner Sep 30, 2008  Professional Interface Designer
Simple specs, but pretty cool none the less.

Pros:

Qx6600 quad core cpu

Asus p5k-E motherboard

The samsung monitors ( samsung PWNs )

Cons:

The HDD is pretty slow

The GPU is not best choice as you can get far better now for much less $ and also is more powerful than this one.

.................................................................

Overall: not a bad rig Ben, but you could have done better for your buck imo ( though when it comes to extravagant purchaes i can't really talk LOL )
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
About the cons, only the 80gb HDD is a Seagate, I'm not entirely sure what the other one is, but I know it's a much better brand than the 80. At the time I bought the computer, the GPU was the best I could get for the money. But technology is getting better and cheaper by the day so you can't win lol.

Honestly, for the setup I have it cost a total of $2,400, and we're talking Australian prices, so the cost in American is like $1,900-2,000.

Thanks for the review :D
Reply
:iconenzudes1gn:
EnzuDes1gn Featured By Owner Sep 30, 2008  Professional Interface Designer
Hmm fair points Ben, and yes you can never win, hell If I had waited one extra month when I did my last computer updates, i would not have gotten the 9800 GX2, i would have instead opted for two 280GTX 's :D

but meh still my pc pwns so fuck it :P

all i eman on HDD is it's rather slow performance wise, you would have been better with one of the new samsungs or the new western digital raptor X ;)

and your welcome mate.
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
By setup I mean everything: computer, monitors, etc.
Reply
:iconsebsil:
SebSil Featured By Owner Sep 30, 2008
Very nicley done ben, looks silky smooth =P
Does it make a tea by any chance?
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
Nope, it still doesn't.. I need to that feature installed.
Reply
:iconsebsil:
SebSil Featured By Owner Sep 30, 2008
Haha USB kettle?
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
You know, that is probably been invented lol.
Reply
:iconsebsil:
SebSil Featured By Owner Sep 30, 2008
You know that could save me lots n lots of time n energy........ mite grab one
Reply
:iconpsykopath:
psykopath Featured By Owner Sep 30, 2008
Sweet box. Seems everyone's doin photos of their computer. Guess I'll get around to submitting some of my time machine soon :)
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
Really? I don't know anyone who's done up their computers lately. Then again, I don't know many people who are as computer-enthusiastic like I am, and those who are never seem to have the money lol.
Reply
:iconpsykopath:
psykopath Featured By Owner Sep 30, 2008
I've just gotten a new one with a bank loan that I also used for a car. Super fast, 2 500gb hard drives, finished setting up to dual boot Linux Mint x64 and Vista x64 earlier :D
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
Awesome :D
Reply
:iconwonderwhy-er:
wonderwhy-ER Featured By Owner Sep 30, 2008
Looks good. Though I not really like this monitor model curves. Makes it look fat. I have 226bw which looks flat and tech. And this looks as if it was made to fly in air-tube :)

Then why you have 4 Logitech speakers in front of you?
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
Yeah I originally didn't want to get it because of the curves, but now that I have it, it looks a lot better in life. Also, it's actually quite a thin monitor.

There is 5, the middle speaker is sitting on the sub woofer, which is hidden behind the monitors (damn their large-ness!)
Reply
:iconwonderwhy-er:
wonderwhy-ER Featured By Owner Sep 30, 2008
Well my 22 is not looking that large any more. Well big but not that big :) Try watching a movie on it sitting few meters away :) But for games and other computer activities seems like enough :)

Considering speakers you have different configuration then setup in setting? Not surround?
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
I went from a 17" to two 22" so they almost seem too big lol.

Not sure what you mean about the last sentence?
Reply
:iconwonderwhy-er:
wonderwhy-ER Featured By Owner Sep 30, 2008
Well there are different types of how sound is sent to speaker. Mono for one speaker stereo for two and different settings for more. For 5.1 surround is where speakers are all around user so that front is in front left and right is in front-left and front-right and two rear ones are behind the listener. This is surround configuration where sounds that happen in game or movie in behind of listener are sent to rear speakers and so on.
Actually here [link]

But on your photo it seems that all 5 speakers are in front of you?
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
Yeah they're all in front of me because there is no place to put the rear ones behind me lol.
Reply
:iconwonderwhy-er:
wonderwhy-ER Featured By Owner Sep 30, 2008
And have you changed settings for them or those who should be back playing back sounds in front of you?
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
Yeah it's all set up correctly.
Reply
(1 Reply)
:iconangelzofdeath:
angelzofdeath Featured By Owner Sep 30, 2008
most guys do up there cars ben ...
;)
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
Yeah, if I had a car...

Besides, this thing is faster than any car
Reply
:iconangelzofdeath:
angelzofdeath Featured By Owner Sep 30, 2008
lol
i'll take your word for it
your a genius ;)
Reply
:icon8166uy:
8166UY Featured By Owner Sep 30, 2008  Hobbyist Digital Artist
Very nice setup. All shiny black goodies. May I ask which OS you're using? I can see it's a Windows, but you're not using Aero so far I can see.
Reply
:iconmediadesign:
MediaDesign Featured By Owner Sep 30, 2008
Yup, it's very nice :D

And the theme is just the normal XP theme in silver.
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
September 30, 2008
Image Size
264 KB
Resolution
400×1330
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
3,865 (4 today)
Favourites
17 (who?)
Comments
39
Downloads
110
×